Fortæl, hvad I har lært om det tværprofessionelle samarbejde:
- -
Positiv
indstilling
- -
Alle
har deltaget
- -
Kontrakt
og forventninger til samarbejdet, inden samarbejdets start
- -
Respekt
for hinandens professioner
- -
Positiv
kommunikation
- -
Alle
tager ansvar for projektet
Vi mener at disse faktorer er afgørende for at det
tværprofessionelle samarbejde bliver en succes. Vi har reflekteret over, hvor
meget ens egne fordomme fylder og kommer til udtryk i samarbejdet, samt, hvor
givende det kan være når man er åben og lægger fordommene bag sig. I starten af
de tre uger, følte vi at det var meget op af bakke og man var meget træt når
man skulle hjem. Et godt stykke inde i forløbet blev vores ide grundlagt og
dette føltes som en kæmpe lettelse og gjorde resten af forløbet mere
overskueligt. Vi har fået meget ros fra frivillig-koordinatorerne fra kommunen
og der var elementer som havde potentiale. Så derfor er vi blevet spurgt af
Annette Baunshøj om vi ville følge op på ideen efter ferien og udfærdige en
rapport som beskriver vores ide så den ikke bare forsvinder ud i den blå luft.
For nogen virkede den afsluttende pitch-dag for lang.
Innovation er vigtigt for alle professioner da man konstant skal omstille sig
samfundets krav og nye løsninger. Innovation og entreprenørskab er nødvendigt i
det senmoderne samfund for at kunne skabe forbedringer og udvikling i de
forskellige professioner.
I forbindelse med sundhedsfremme sætter projektet fokus på at
ensomhed og dødelighed hænger sammen.
Vi har lært, hvordan de andre professioner kan bidrage til
projektet og hvordan man kan bruge hinandens viden og kompetencer til at nå
frem til en mere kvalificeret løsning. Det tværprofessionelle element er blevet
en integreret del af alle professionsbachelor-uddannelser og lægger op til et
skærpet fokus af betydningen for det tværfaglige samarbejde. Dette forløb har
været en givende øvelse i at udvikle vores tværfaglige kompetencer.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar